PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Tuesday, September 23, 2008

Syed Hamid sahkan Raja Petra ditahan di Kamunting

23/09/2008 3:38pm
RANTAU PANJANG 23 Sept. — Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar mengesahkan pengendali laman web Malaysia-Today, Raja Petra Raja Kamaruddin telah ditahan selama dua tahun mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan dihantar ke Kem Tahanan Kamunting, Taiping.
Syed Hamid berkata semalam beliau sendiri telah menandatangani perintah penahanan Raja Petra untuk tempoh dua tahun itu. “Semalam, saya telah menandatangani penahanan Raja Petra untuk dua tahun ke Kamunting setelah berpuas hati dengan alasan yang cukup untuk menahannya,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke sempadan Malaysia-Thailand di sini, hari ini.
Raja Petra telah ditahan di bawah ISA kerana didakwa boleh mengganggu dan mengancam keselamatan serta ketenteraman awam pada 12 September lalu. Selain Raja Petra, dua lagi yang turut ditahan adalah anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok dan wartawan Tan Hoon Cheng tetapi Teresa dan dan Tan telah dibebaskan.- BERNAMA
Pendapat PJ
Rasanya selepas Teresa Kok mengadu yang beliau mengatakan bahawa beliau di jamu makanan seperti anjing semasa di tahan di bawah ISA. dan mungkin RPK dapat menjamu makanan kelas hotel selama dua tahun di Kamunting. Pada pendapat saya penahanan terhadap RPK di bawah adalah wajar kerana beliau sering kali mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mengelirukan. Elok benarlah yea ..

No comments: