PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Friday, February 6, 2009

" NIZAR SI PENDERHAKA "

Alhamdulillah .. akhirnya Datuk Dr Zambry selamat mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak yang baru mengantikan penderhaka Nizar boneka. Walaupun berlaku keganasan dari penyokong PR yang sudah dijangkakan oleh saya sendiri. Betapa sakit hatinya saya melihat orang Melayu Islam kita yang baru ataupun tidak sembahyang Jumaat tadi melakukan keganasan dengan menyekat kereta DYMM Tuanku Perak dan rombongan ke Istana bagi upacara mengangkat sumpah Menteri Besar.


Inilah hasilnya apabila orang Melayu kita sudah hilang hormat dan sayang terhadap Sultan yang berpendidikkan tinggi dan berjiwa rakyat ini. Orang Melayu yang lupa diri ini berjaya di ubahsuai oleh pemimpin-pemimpin parti mereka menjadi ganas dan hilang hormat. Saya jijik melihat mereka-mereka ini dan sedih melihat mereka ini perbodohkan, dipergunakan oleh mereka-mereka yang berkepentingan. Seharusnya selepas mengerjakan solat Jumaat mereka lebih bersikap lebih sabar dan menginsafi diri.


Dengan konfilik di Perak ini adakah kita mahu lagi mempercayai PAS yang kononnya menyatakan Sultan adalah Payung kita, tapi hakikatnya mereka hanya bermain-main dengan perkataan yang sedap didengar tapi apa yang PAS lakukan sekarang ini adalah menghina Kesultanan Melayu. Sebagaimana mereka menyatakan kami tidak memperjuangkan bangsa, kami memperjuangkan Islam dan taat pada Sultan dan INILAH PENIPUAN PAS YANG NYATA.


Pada fikiran saya jika PR memerintah Malaysia maka negara ini akan menjadi negara Republik, dimana kuasa Sultan dan Raja-Raja akan di lenyapkan bersama-sama dengan hak-hak keistimewaan orang Melayu sendiri.


PKR dan DAP adalah dua parti yang kita ketahui sanggup melakukan apa sahaja untuk meraih sokongan dan sekarang ini mereka berjaya meLIBERALkan sebuah parti Islam.


Adakah berbaloi mereka-mereka yang melakukan keganasan di Perak sedangkan kita seharusnya bersyukur mempunyai negeri yang makmur dan aman. Seharusnya mereka sedar bahawa Nizar si penderhaka ini adalah boneka dan alat kepada DAP dan PKR untuk menjalankan misi mereka. Nizar yang umum mengetahui adalah bertaraf alim ulama sanggup membuang Sultan yang mengangkatnya menjadi MB dan bertukar menjadi manusia lupa diri. Inilah produk nyata yang di hasilkan oleh DAP dan PKR iaitu " NIZAR SI PENDERHAKA "

No comments: