PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Friday, August 8, 2008

Bar Council Terlalu Angkuh Dan Sombong

Terasa sakit hati apabila mendapat tahu Majlis Peguam terlalu angkuh meneruskan forum mengenai memeluk Islam dan secara tidak langsung menyentuh perlembagaan persekutuan mengenai agama Islam. Walaupun mendapat berbagai reaksi daripada NGO dan , parti politik ( tolak PKR, DAP dan Hindraf) menyatakan dengan tegas penganjuran ini menyentuh sensitivi umat Islam di negara kita. Majlis peguam merasakan mereka ini kebal di sisi undang-undang kerana menyangkakan merekalah peguam yang terhebat yang sudah khatam selok belok undang-undang.
Jika mereka merasakan sudah hebat dan bijak seharusnya mereka lebih peka dan tidak menimbulkan kemarahan orang Islam. Adakah benar mereka ini orang suruhan pihak-pihak tertentu ?? Majlis Peguam sepatutnya bertindak melindungi dan menerangkan kepada orang ramai supaya menghormati undang-undang dan bukannya pencetus kemarahan orang ramai.
Saya mengharapkan semua peguam-peguam yang beragama Islam memboikot Majlis Peguam dan kepada orang Islam seharusnya anda tahu selepas ini pejabat peguam yang mana anda harus pergi untuk mendapatkan apa-apa khidmat guaman.
Kepada anda di luar sana jangan lupa menghadirkan diri menyertai rakan-rakan NGO yang lain membantah penganjuran forum “ Memeluk Islam “.

No comments: