PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Monday, August 4, 2008

Permatang Pauh tiket Anwar ke Putrajaya atau .......

Permatang Pauh tiket Anwar ke Putrajaya atau tiket untuk kemusnahan bangsa Melayu ? PR begitu yakin tarikh 16 September 2008 adalah hari berakhirnya pemerintahan BN dan mereka akan mengambil tampuk pemerintahan negara dan kepada umat Melayu yang masih mempunyai harga diri dan masih ingat sejarah bangsa ia mungkin satu malapetaka besar terhadap bangsanya.
Saya juga berpendapat tidak perlu menaruh harapan jika Anwar menjadi PM maka secara automatiknya hidup kita akan berubah menjadi senang dan tidak perlu berusaha. Bangsa kita boleh menjadi bangsa yang hebat dan disegani oleh bangsa lain jika pandai mengambil kesempataan dengan peruntukkan-peruntukkan yang telah tersedia oleh kerajaan akan tetapi majoriti bangsa kita mempunyai cita-cita tetapi malas untuk berusaha. Tidak perlu kita mengandaikan bahawa kerajaan sedia ada tidak membela nasib orang Melayu akan tetapi jika anda memberi tiket kepada Anwar menjadi PM maka anda patut berterima kasih kepada beliau kerana menyedarkan anda daripada mimpi-mimpi indah selama ini. Mengapa saya berkata begitu ? kerana penyokong PR khususnya orang Melayu yang selama ini menyalahkan kerajaaan BN yang kononnya membuat mereka derita dan menindas mereka selama ini akan mulai sedar dan merasai apabila hak-hak mereka yang selama ini mereka kecapi akan di kongsi bersama-sama. Kuota anak melayu memasuki IPTA, biasiswa, pemilikan rumah, agensi-agensi di bawah DEB akan di hapuskan kononya untuk keadilan dan hak kesamarataan bagi semua rakyat ? Inilah prinsip dan wadah perjuangan PR adakah anda sedar wahai bangsaku !!!
Kepada pengundi Permatang Pauh jika masih sayangkan bangsa anda, masih mahu anak-anak anda menikmati apa yang anda kecapi sekarang maka buatlah pilihan dengan bijak. Kerana setiap undi anda menentukan pendirian dalam mempertahankan maruah bangsa Melayu.

No comments: