PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Saturday, August 9, 2008

Nik Aziz nafi wujud kronisme

KOTA BAHARU: Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menafikan sebarang kronisme diatas perlantikan menantu lelakinya, Ariff Fahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Corporation (CEO). “Saya lantik dia, bukan kerana dia menantu lelaki saya, tetapi kerana dia berkelayakan untuk pekerjaan,” kata Nik Aziz kepada pemberita setelah merasmikan Forum Rangkaian Perniagaan Islam Antarabangsa (International Muslim Business Network Forum) di sini hari ini. Beberapa pegawai Badan Pencegah Rasuah (BPR) dilaporkan telah mengunjungi pejabat beliau. Nik Aziz berkata dia bersetuju untuk bekerjasama sepenuhnya dengan BPR atas siasatan pada perlantikan tersebut. - Bernama
Pendapat PJ

Tergelak sendirian saya apabila Nik menyatakan ““Saya lantik dia, bukan kerana dia menantu lelaki saya, tetapi kerana dia berkelayakan untuk pekerjaan,”. Kalau selama ini PAS melemparkan tuduhan kronisme jika terdapat saudara mara pemimpin UMNO yang megetuai atau memegang jawatan penting dalam dalam GLC atau mendapat tender-tender kerajaan. Kenapa sekarang ini Nik Aziz mengatakan menantunya berkelayakan untuk memegang jawatan CEO di Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Saya berpendapat inilah jawapan yang paling tidak masuk akal oleh Nik Aziz apabila dalam keadaan terdesak mempertahankan perlantikan menantunya itu. Itulah realitinya PAS sekarang ini sudah pandai berdolak dalik dan semakin tidak relevan.....

1 comment:

Unfiltered-Madness said...

Begitulah politician berkata2