PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Thursday, June 19, 2008

Inflasi

Kenaikan harga minyak menyebabkan rakyat mengurangkan kuasa beli rakyatl dan ini akan menyebabkan ekonomi Malaysia mengalami penurunan yang ketara. Lihatlah sekarang ini indeks Bursa Saham Kuala Lumpur mengalami kejatuhan yang merundum jika dibandingkan dengan bursa-bursa yang lain. Pada permerhatian saya kita tiada tindakan proaktif daripada kerajaan maka kita akan mengalami kemelesetan ekonomi yang teruk dan rakyat mengalami tekanan hidup yang memungkinkan keadaan huru-hara berlaku seperti demostrasi dan bantahan-bantahan daripada rakyat.

Kerajaan BN dan PR haruslah berganding bahu, mencari idea bagaimana jalan penyelesaian dan kaedah yang lebih efisien menangani isu ini bukannya berbalah dan bertikam lidah dan akhirnya merugikan rakyat. Rakyat telah mengundi anda maka anda haruslah menjalankan tanggungjawab anda bukannya membuang masa dengan perkara yang remeh temeh.

No comments: