PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Sunday, June 29, 2008

Oh MCA Oh Gerakan

Kalau di perhatikan sekarang ini parti komponen BN seperti MCA and Gerakan seakan-akan kaku, umum mengetahui selepas kekalahan BN di Penang, Koh Ksu Koon terang-terangan menyatakan bahawa beliau tidak mahu di lantik menjadi Senator yang akan membolehkan beliau menjadi menteri, begitu juga dengan Ong Kah Ting, walaupun menang tidak mahu menjadi menteri atas alasan mahu memperkukuhkan kedudukan BN. Hari ini semua suratkhabar menyatakan Presiden MCA, Datuk Seri 0ng Ka Ting dan Timbalannya, Tan Sri Chan Kong Choy semalam menghentikan pelbagai spekulasi dengan menegaskan tidak akan mempertahankan jawatan parti masing-masing pada pemilihan 18 Oktober depan. Mengapa ?

Pada pandangan saya, mereka tidak mahu memecah belahkan orang cina yang majoriti sekarang ini menyokong DAP. Mungkin di atas sebab ini mereka tidak kisah apa-apa pun kerana selepas PRU12, DAP mendapat sokongan kuat dan memperjuangkan apa yang mereka hajati selama ini dan mendapat markah bonus apabila memperolehi sokongan "Pengkianat Bangsa Melayu ".

No comments: