PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Thursday, July 10, 2008

Anwar buat aduan 'qazaf' di Jawi

Saya berpendapat tidak perlu Anwar Ibrahim pergi ke JAWI buat aduan Qazaf. Jika Saiful sudah mencabar beliau untuk bersumpah di atas Al-Quran maka perlulah dia menyahut cabaran itu. Janganlah buat berbagai lasan-alasan Berani kerana Benar, Takut kerana Salah. Rakyat Malaysia khususnya orang Melayu Islam dah letih tengok sandiwara semasa yang dimainkan oleh Anwar Ibrahim.
Saya tidaklah ahli tentang agama akan tetapi saya berpendapat para-para ulama dan mufti hendaklah bermuafakat apakah jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah ini. Apa yang saya perhatikan setiap mufti dan ulama masing-masing bercanggah pendapat mengenai isu ini dan membuat orang Islam keliru. Kepadaa PAS nasihatlah Anwar Ibrahim untuk menyahut cabaran Saiful. .
Apabila mereka berdua bersumpah di atas Al Quran yang mengatakan mereka adalah di pihak yang benar maka biarlah Allah Taala laknati sesiapa yang berada di pihak yang tidak benar. End of Story, lepas itu kena tengok the next expisode of new drama..

No comments: