PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Tuesday, July 15, 2008

Kerjasama Pakatan Rakyat dipertingkat lagi - Mursyidul Am

Muhammad Yusri Amin Mon Jul 14, 08 7:09:04 pm MYT
KOTA BHARU, 14 Julai (Hrkh) - PAS tidak akan merubah jalinan dengan parti-parti dalam Pakatan Rakyat termasuk KeADIlan dan DAP, malah mempertingkatkan lagi kerjasama sedia ada.



Pendapat PJ

Hmmm kehairannya saya apabila melayari harakah sebentar tadi, kerana kemarukkan kuasa PAS rela diperkudakan oleh DAP dan PKR. Dapatkah PAS mentarbiyah Keadilan dan DAP untuk mempersetujui agenda PAS ? Susah hendak difahami dengan PAS sekarang ini tapi apa yang ternyata ia sedang memakan dirinya sendiri. Wadah perjuangan hanyalah pada kata-kata yang boleh di jadikan hiasan semata , indah apabila di dengar di ceramah-ceramah dan tergaman seketika apabila membaca di harakah tapi perjuanganya kini semakin hanyut dan tenggelam hari demi hari. Ahli-ahli PAS sudah beransur-ansur hilang kepercayaan kepada PAS dan hati mula bertanya adakah patut menyokong PAS kerana apa yang aku harapkan selama ini hanyalah cita-cita yang tak mungkin kesampaian. Ini adalah harga yang di bayar oleh PAS kerana bersetongkol dengan PKR dan DAP.

The real negara Islam telah pergi di bawa angin monsun dan negara kebajikan hanyut bersama Tsunami. Kepada pemimpin yang bertaraf ulama ingin saya bertanya berbaloikah anda berkerjasama dengan DAP dan PKR dengan mengadaikan wadah perjuangan anda yang anda agung-agungkan selama ini. Saya berpendapat walaupun PAS bergerak secara solo Insyallah anda boleh memerintah Malaysia tanpa bersetongkol dengan PKR dan DAP.

No comments: