PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Wednesday, July 9, 2008

Perjanjian Pangkor II - PAS Wajar Keluar dari PR @ Pakatan Rahsia

Pangkor II: DAP tiada hak kawal MB
PUTRAJAYA 8 Julai – DAP tidak mempunyai locus standi atau hak undang-undang untuk memaksa Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin tunduk di bawah tekanannya, termasuk melarang Mohammad Nizar menyebut negeri itu diperintah oleh Islam.
Pakar Perlembagaan Persekutuan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, sekalipun benar wujud larangan DAP itu dalam ‘Perjanjian Pangkor II’ yang dikatakan dipersetujui di antara Mohammad Nizar dan DAP, ia sebenarnya tidak mengikat kedudukan Islam sebagai agama rasmi dalam perlembagaan negeri itu.

Saya berpendapat adalah perlu MB Nizar meletak jawatan sebagai MB Perak dan PAS haruslah keluar dari Pakatan Rakyat @ Pakatan Rahsia (memang ternyata rahsia) dan kembali ke matlamat penubuhannya. Jadi adalah benar yang mengatakan PAS menjadi pak turut DAP. Mn

Saya selalu katakan kepada kawan-kawan apa yang kita buat adalah datangnya dari diri kita sendiri samada baik atau buruk.Oleh itu telah nyata dan sahih cakap-cakap kedai kopi dan blog meiyakan yang PAS mengadaikan prinsipnya untuk kepentingan politik, bersetongkol dengan bekas seteru mereka untuk mendapat kuasa, menjadi YES Men dan menggunakan AL-Quran dan Hadis untuk mempertahankan kawan baik mereka. Kerana kemaruk kuasa dan hidup senang, berkereta mewah dan rumah besar, Boneka Nizar menandatangi Perjanjian Pangkor II kerana ingin menjawat jawatan MB Boneka jadi hamba melaksanakan agenda DAP.
MB Nizar, cukuplah menjadi Pak Turut @ Hamba DAP. Fikirkanlah demi bangsa dan agama mu. Meletak jawatan adalah lebih mulia dan keluar dari dakapan DAP lebih baik daripada menjadi MB Boneka DAP ..
Hidup Melayu, Segar Islam Di Malaysia, Allahuakhbar ! Allahuakhbar ! Allahuakhbar !

No comments: