PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Sunday, July 20, 2008

Anwar tetap dakwa ditelanjang

KUANTAN: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang dalam siasatan polis atas tuduhan meliwat, tetap mempertahankan bahawa beliau telah ditelanjang dan diaibkan ketika menjalani pemeriksaan perubatan pada Rabu lalu. “Hospital (Kuala Lumpur) kata saya tak ditelanjang, (tapi) dia suruh buka baju, buka seluar, kemudian suruh buka seluar dalam, itu bukan namanya telanjang atau ada nama lain, bogel bukan telanjang,” katanya ketika menyampaikan ceramah politik di kampung Razali, dekat sini, malam tadi. Anwar berkata, beliau hairan bagaimana pihak Hospital Kuala Lumpur (HKL) mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak pernah ditelanjangkan ketika menjalani pemeriksaaan perubatan itu.

Pendapat PJ

Saya berpendapat Anwar telah berjaya memperolehi publisti yang meluas di dalam negara mahu pun di luar negara. Selepas dibebaskan dari tahanan polis setelah soal-siasat di jalankan beliau mendakwa ditelanjangkan semasa menjalani pemeriksaan di HKL. Saya merasakan beliau tidak boleh menjadikan ia sebagai publisti murahan untuk modal roadshownya. Tidak malukah beliau apabila orang mengambarkan bagaimana beliau dalam keadaan bogel ! Saya percaya jika benar seperti yang di dakwa oleh Anwar ia tidak perlu di jadikan isu kerana proses tersebut ada prosedur biasa yang melibatkan kes kesalahan seksual. Dijadikan cerita pula Anwar pula di liwat, adakah tidak perlu peliwat itu menjalani pemeriksaan. Janganlah kita semua disogok dengan cerita-cerita murahan oleh mereka yang bermotifkan kepentingan diri sendiri yang hanya membuang masa.

Saya berpendapat beliau merasakan sebagai bekas TPM dan patut dilayan seperti VVIP dengan layanan istimewa! Tidak perlu menjalani apa-apa ujian atau soalsiasat dan kalis daripada undang-undang sedangkan beliau selalu melaungkan keadilan dan kesamarataan kepada semua rakyat Malaysia. Jika benar beliau di bogelkan dan tidur di atas simen lokap ia adalah perkara biasa bagi seseorang tertuduh yang melakukan jenayah. Kenapa pula beliau mahu dilayan seperti VVIP ?. Kalau beliau yang memperjuangkan Keadilan tetapi tidak menghormati keadilan, haram untuk beliau untuk bercakap tentang keadilan.

No comments: