PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Friday, July 11, 2008

PAS Meminta Ahli Adakan Sembahyang Solat Hajat Selamatkan Kerajaan PR Di Perak

IPOH, 11 Julai (Hrkh) - Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang, merangkap Naib Presiden PAS meminta semua ahli PAS, penyokong dan pemimpin semua peringkat mengadakan solat hajat bagi memohon pertolongan Allah agar menyelamatkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak daripada 'ditumbangkan' dan juga daripada usaha-usaha jahat pihak tertentu terhadap kerajaan negeri.
Melalui surat arahan yang dihantar ke seluruh PAS kawasan, beliau meminta rakyat yang cintakan keamanan dan kestabilan politik memohon pertolongan Allah agar memeliharakan Kerajaan Negeri Perak serta dijauhkan daripada usaha-usaha jahat musuh-musuh Islam.
Pendapat PJ

Saya berpendapat mengapalah PAS ini beria-ria nak mempertahankan kerajaan PR di Perak. Yang herannya pun PR di Perak di dominasikan oleh siapa. Kehairanan betul saya di buat dengan gelombang PAS yang terkeluar oleh landasan perjuangannya. Tahukah PAS orang Perak yang hardcore PAS dan PKR sudah tidak percaya dengan perjuangan kedua-dua parti tersebut. Orang Melayu Islam telah digula-gulakan oleh PAS sebelum PRU12 dan selepas PRU12 barulah mereka tersedar yang selama ini PAS hanya pandai berkata-kata mengunakan Islam bagi meraih undi mereka. Saya berpendapat PAS tiada guna anda hendak mempertahankan kerajaan PR di Perak kerana anda hanyalah pencukup kuota bagi PKR dan DAP menerajui Perak dan MBB Nizar hanyalah sebagai hiasan semata-mata.

Saya berpendapat adalah lebih baik jika semua orang Islam di Malaysia ini mengadakan sembayang hajat menumbangkan kerajaan PR di Perak dan meminta PAS sedar yang Pakatan Rahsia adalah sia-sia dan merugikan orang Islam, memohon Allah jauhi malapetaka di bumi Malaysia ini dan keamanan yang berterusan . Itulah sebaik-baiknya.

Insyallah

No comments: