PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Wednesday, July 2, 2008

Hak Kita

Mengapa mahu menyokong orang yang mungkin bakal merampas apa yang kita ?Adakah kerana kenaikan barangan kita hendak melepaskan hak-hak kita yang generasi terdahulu perjuangkan ? Adakah anda terfikir nasib kita apabila DEB, Rezab Melayu dan lain-lain keistimewaan yang kecapi selama ini di tarik balik.
Bagi yang berfikiran sempit dan tidak waras mungkin kata tidak mengapa untung nasib di tangan sendiri seperti yang di katakan oleh Lim Guan Eng. Adakah kita sanggup berkorban untuk individu tertentu tanpamemikirkan nasib generasi-generasi selepas kita ?
Jangan kita ingat dengan mengangkat seseorang itu boleh mengubah cara hidup kita dari susah menjadi senang, kaya lagi menjadi kaya.Mungkin boleh jadi senang, menjadi kaya atau lebih kaya tapiberapakah harga yang harus di bayar untuk semua itu ? fikir-fikirkan
Kita terlalu leka kerana kerana kelekaan itu, kita menjadi statik dan lemah, mudah di pengaruhi dan di perkudakan.Menjadi bangsa yang kuat kita haruslah bersatu hati, mana-mana yang tidak kena harus dibincangkan melalui perundingan, mana-mana yang kurang baik kita perbaiki bukannya dengan hentam-menghentam antara satu sama lain yang akhirnya siapa-siapa pun tak menang, tiada berkeputusan dan perpecahan menjadi teruk dan orang ketiga bertepuk tangan gembira.
Adakah kita tidak malu dengan bangsa lain yang menjadi penonton drama politik orang melayu yang boleh kita catatkan dalam buku sejarah generasi akan datang?
Perpecahan ini amat memalukan bangsa kita, adakah kita sedar yang orang ketiga sentiasa menunggu saat ini. Kita sudah boleh melihat semua ini, kerana ingin memenuhi cita-cita politik sanggup mengatakan haram jadi halal, dulu kata tak boleh sekarang kata boleh, menjadi Mr YES MEN, NO PROBLEM, I SUPPORT YOU, I TRUST YOU , ORAIT ...... etc.. etc
Kalau kita lihat pihak ketiga masih dengan prinsip dan perjuangannya bagaimana dengan kita seolah-olah mengatakan aku redha asalkan aku dapat menjatuhkan BN.
Berbaloikah mengadaikan bangsa dan agama sendiri untuk politik ?

No comments: