PJ : Saya ucapkan ribuan terima kasih jika anda membaca pendapat peribadi yang ingin saya kongsikan bersama-sama dengan anda-anda semua. Saya hanya akan memaparkan komen-komen yang beretika sahaja.


Friday, July 11, 2008

UMNO harus berubah untuk kepentingan orang Melayu dan Islam

Saya sebagai rakyat Malaysia berbangsa Melayu amat berharap agar BN dapat menawan kembali semua negeri-negeri dari pembangkang pada PRU13 nanti. Dari permerhatian saya, kebanyakkan rakyat sudah jemu dengan permainan politik PR.

Saya ingin membuat cadangan bagi memperkasakan UMNO agar balik ke landasan yang betul

1. Hentikan pertikian pendapat di dalam UMNO sendiri kerana pihak lawan menggunakan kelemahan UMNO ini sebagai bullet untuk menjatuhkan UMNO.
2. Hentikan perbalahan di Media Massa kerana macam mana hendak menarik orang Melayu sedangkan pemimpim-pemimpin bertelagah secara terbuka. Ini jelas dan nyata IMEJ UMNO sendiri tercalar kerana perbalahan ini, seperti perpatah melayu berkata “ Meludah ke langit Jatuh Ke muka kembali.
3. Memperbanyakkan aktiviti-aktiviti kemasayrakatan diantara pemimpim – pemimpim UMNO dengan masayrakat setempat seperti gotong royong, ceramah, sukaneka, majlis amal, majlis tahlil, kempen derma darah dan lain-lain lagi.
4. Pemimpin-pemimpin dalam UMNO haruslah sentiasa mempunyai imej yang baik, tidak cepat melatah dan berhati-hati semasa memberi komen terhadap isu-isu panas.
5. Jangan endahkan permainan politik Anwar Ibrahim kerana beliau hanya mahu meraih sokongan daripada rakyat dan juga perhatian daripada dunia luar. Apa yang saya tahu sekarang ini orang pun sudah cuak dengannya. Beliau hanya mahukan populariti.
6. Mengambil peranan mempertahankan keputusan yang dibuat oleh kerajaan. Apa yang saya perhatikan, orang UMNO sendiri mengkritik orang sendiri. Ini satu kelemahaan yang amat ketara di dalam UMNO sendiri.
7. Mengerakkan jentera-jentera di semua peringkat untuk mendapatkan ahli baru dan daftarkan mereka di SPR sebagai persediaan PRU13.
8. Menggunakan teknologi IT untuk menghubungkan ahli-ahli UMNO seperti email, blogs dan online forum bagi menyalurkan idea-idea bagi memperkasakan UMNO.
9. Mengerakkan jentera memberi ceramah di semua pelusuk negara bagi mengekang PR daripada menpengaruhi rakyat.
10. Memujuk Dr M agar kembali kepada UMNO dan jadikan beliau sebagai Penasihat Parti dan Penasihat Negara, agar keyakinan terhadap UMNO kembali teguh dan utuh bagi menghadapi pihak lawan yang sentiasa mencari kelemahan UMNO itu sendiri.

Walaupun saya tidak pernah menjadi ahli mana-mana politik, tapi saya dapat merasakan hanya UMNO sahaja dapat mempertahankan bangsa Melayu yang semakin hari semakin berpecah-belah. Selama ini saya tidak pernah meminati dunia poilitik dan selalu berkata siapa-siapa perintah pun tidak mengapa kerana hari –hari kena kerja juga akan tetapi selepas PRU12 ia telah mengubah minda saya untuk mengikuti dunia politik negara kita .

No comments: